روانشناس زن

۴ بازديد

روانشناس زن خوب تهران

 ما انسان ها بر اساس فطرت خود همیشه به دنبال بهترین ها می گردیم. بهترین رستوران ، بهترین شغل ، بهترین همسر ، بهترین دکتر و …. و انتخاب درمانگر هم از این چهارچوب تبعیت می کند. ما برای مراجعه به یک روان شناس به دنبال بهترین روان شناس در شهر خودمان هستیم.

برای جستجو از صفحات اجتماعی و سایت های روان شناسی استفاده می کنیم اما بهترین روان شناس برای ما لزوما روان شناسی نیست که در فضای مجازی فعالیت بیشتری دارد یا فالوور بیشتری جذب می کند.

بهترین روان شناس برای هر شخص ویژگی های متفاوتی دارد. برای انتخاب یک درمانگر ، در مرحله ی اول باید به مواردی مانند تخصص ، تجربه ی کاری ، پروانه ی کار و سابقه ی او توجه داشته باشیم. در مرجله ی دوم جنسیت و سن مشاور برای برخی از ما اهمیت دارد. إحساس میکنیم که اگر مسائل و مشکلات خود را با یک روان شناس مرد خوب یا با یک روان شناس زن خوب مطرح کنیم ، إحساس آرامش و امنیت بیشتری داریم.

برای انتخاب یک درمانگر فاکتور های زیادی مطرح است که در این مقاله صرفا درباره ی جنسیت مشاور صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین عاملی که باعث می شود یک درمان موفقیت آمیز باشد ارتباطی است که درمانگر و مراجع باهم شکل می دهند. این بدین معنا نیست که جنسیت درمانگر نقش اصلی را ایفا می کند اما بی تاثیر نیست. در برخی موارد مراجع اعلام می کند که می خواهد با درمانگر مرد یا با درمانگر زن مشاوره داشته باشد. ممکن است دختری باشد که توسط مردان دچار آسیب روانی شده است. در این مورد ترجیح می دهد به درمانگر زن مراجعه کند و یا یک پسری که به دلیل ترس از ضعیف به نظر رسیدن از نظر زنان، اعتماد به درمانگر همجنس خودش را ترجیح می دهد. یا زنانی که تجربه ی تروما در زمینه های تجاوز، زورگیری و … داشته اند ممکن است با یک روان شناس زن نتایج درمانی بهتری را تجربه کنند. در برخی موارد هم متضاد این روند هم اتفاق می افتد. تحقیقات نشان داده اند، وقتی درمانگر و مراجع جنسیت یکسان دارند، سرعت روند درمان نسبت به زمانی که جنسیت مخالف دارند، کمتر است. البته تعداد افرادی که جنسیت درمانگران برایشان اولویت دارند کمتر است و نتایج تحقیقات در این زمینه متناقض است.

مطالب مرتبط : روانشناس مرد خوب تهران  ،  روان درمانی اختلالات جنسی

روانشناس زن خوب تهران

بهترین روانشناس زن

یک روانشناس زن خوب تهران چه ویژگی هایی دارد؟

روانشناس خوب ، می تواند مهارت های ارتباطی بین فردی خوبی با مراجع خود برقرار کند.

روانشناس خوب، امانت دار است و همراز شماست.

روانشناس خوب، تمایل دارد که با مراجع خود اتحاد داشته باشد.

روانشناس خوب ، نسبت به مسائل روز دنیا اطلاع دارد و از بروز ترین اطلاعات استفاده می کند. روان شناس زن خوب تهران، هر ساله باید در تعدادی کارگاه های توسعه حرفه ای شرکت کند تا مهارت های خود را با آخرین تحقیقات به روز نگه دارند.

روانشناس خوب، یک برنامه ی درمانی منظم و منسجم دارد.

روانشناس خوب، نسبت به رویکرد درمانی خود آگاه است و به آن اعتقاد دارد.

روانشناس خوب، پیشترفت روند درمان را بررسی می کند و رشد مراجع برای او اهمیت دارد.

روانشناس زن خوب تهران ، با ویژگی های شخصیتی، فرهنگی و خانوادگی مراجع سازگار است و به آن احترام می گذارد.

روانشناس خوب، امید، انگیزه و خوشبینی را در مراجع القا می کند.

روانشناس خوب، مسائل شخصی خود را با مراجع در میان نمی گذارد و تحت تأثیر تجربیات خود با مراجع صحبت نمی کند زیرا ممکن است در روند درمان اختلال ایجاد کند.

روانشناس خوب، اشتیاق برای یادگیری دارد و این مشخصه ی یک روان شناس تواناست.

روانشناس خوب، احساس همدلی و نگرانی واقعی دارد. او متوجه تفاوت های ظریف در لحن صدا و زبان بدن مراجع می شود. مهارت هایی مانند گوش دادن فعال و تأمل را در مراجع  تشویق می کند تا افکار، احساسات و باورهای سرکوب شده خود را به اشتراک بگذارد.

روانشناس خوب، توانایی حل مساله دارد.

روانشناس خوب،  به مرزها پایبند است و هرگز از خط رابطه حرفه ای و درمانی عبور نمی کند.

کلینیک روانشناسی مشاوره همرازان، همراه با کادر مجرب خود که شامل روان شناسان مرد و زن  توانمند، همسو با شعار همیشگی خود، همراه و همراز شما هستیم.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.